Maand overleefd - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Roy Wielen - WaarBenJij.nu Maand overleefd - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Roy Wielen - WaarBenJij.nu

Maand overleefd

Door: Roy van der Wielen

Blijf op de hoogte en volg Roy

17 September 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo Iedereen,

Weer een update vanuit Vietnam.

Allereerst het gaat enorm goed met mij. Heb het hier enorm naar mijn zin. En maak enorm veel leuke dingen mee. Zo ben ik afgelopen donderdag naar een concert van de Chainsmokers geweest hier in HCMC. Het was echt een enorm groot feest met een mooie stage. De Vietnamese hier gaan op zo'n avond echt helemaal los. Het is alleen weggelegd voor de beter verdienende lokale bewoners, omdat het goedkoopste kaartje 750.000 dong (30 euro) kosten en dat is voor hun echt al een groot gedeelte van hun maand salaris. Het was alleen een beetje jammer dat er maar 2 taps waren voor een paar duizend mensen dus het duurde echt lang voor we bier kregen. Voor de Vietnamese is dat niet erg want die zijn naar 3 bier al zat. Dat is heel apart die kunnen totaal niet tegen drank. Het leuke aan hier op stap gaan is dat je altijd wel weer met nieuwe mensen in een leuke kroeg of bar beland. Alle buitenlanders zoeken elkaar op en zijn heel toegankelijk naar elkaar. Als je een avond alleen bent om op stap te gaan dan plaats je gewoon een berichtje op facebook en dan is er altijd wel iemand die reageert om ergens een drankje te doen. En vanuit daar ontmoet je altijd weer nieuwe mensen. Zo heb ik ook andere jongens uit Breda leren kennen en die zitten in een appartementen complex met een goed zwembad dus dat is ideaal. Het zwembad zit alleen wel op de 5de verdieping van het gebouw dus dat is wel wat anders als in Nederland.

Deze week is het regenseizoen hier echt duidelijk geworden. We hebben in Nederland wel wat stormen meegemaakt maar hoe het er hier aan toe gaat ging echt mega hard. Afgelopen week ben ik nachts om 2 uur zelfs een keer wakker geworden. Het heeft toen zo hard geregend dat er s'morgens ongeveer nog een halve meter water op straat stond. Waar ik onder indruk was gaan de Vietnamese gewoon door alsof het de normaalste zaak van de wereld. Dus dat was ook wel eens leuk om is mee te maken. Daarnaast is deze week in het noorden van Vietnam een tropische storm en iedereen doet er over alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Daarnaast is deze week in Midden van Vietnam een tyfoon geweest maar daar hebben wij gelukkig niks van gemerkt.

Naast al het gezuip probeer ik hier ook een beetje in shape te blijven. Dus ik voetbal bij nog steeds bij Saigon Raiders. Dit is echt heel erg leuk. Het is wel meer dan alleen een voetbal team. We trekken buiten het voetbal ook veel met elkaar op. Ik was ook met hun naar de Chainsmokers. De trainingen zijn wel best zwaar. We doen iedere training minstens een kwartier alleen maar conditie of buikspieroefeningen. Dit komt omdat onze coach ook fanatiek boxer is. Maar het is echt een hele toegankelijke leuke groep mensen.

Vanaf volgende week ga ik 17 bedrijven bekijken. Op maandag en dinsdag gaan we 10 backyard farms bekijken die sperma van De Heus gebruiken. Op woensdag zullen 4 a 5 bedrijven bezoeken die geen sperma van De Heus gebruiken bezoeken. Hiervoor hebben we gekozen omdat deze boeren redenen hebben om het sperma van De Heus niet te gebruiken. Dus juist die redenen zijn voor mijn onderzoek enorm belangrijk. Op donderdag zullen we 2 bedrijven met 450 zeugen bezoeken. Het is voor mijn onderzoek wel erg jammer dat er geen bedrijf beschikbaar is met meer dan 1000 zeugen die sperma van De Heus gebruikt. We zullen wel bedrijf bezoeken met meer dan 1000 zeugen die geen sperma bezoekt. In dit gesprek is het dus ook erg belangrijk om te achterhalen waarom degene geen sperma gebruikt momenteel. Op vrijdag zullen we alle gesprekken gaan terug luisteren en rapporteren. Volgende week dus een drukke planning maar heb er enorm veel zin in. Nu kan ik eindelijk toekomen aan de kern van mijn stage periode. Ben ook erg benieuwd naar de verschillen tussen de Vietnamese en Nederlandse varkenshouderij.

Hopelijk hebben jullie nu weer een beetje een idee wat ik hier uitspook. en iedereen mega bedankt voor de leuke berichtjes

  • 18 September 2017 - 16:36

    Hugo Bertens:

    Hoi Roy, leuk dat je het zo naar je zin hebt, goed te horen dat je onderzoek ook goed verloopt ondanks dat ik er geen verstand van heb haha. Geniet er nog van en je hebt een mooi vooruitzicht 30 okt :) gr Kirse en Hugo

  • 20 September 2017 - 23:39

    Dennis & Benita:

    Ha Roy,

    Leuk om je verhalen te lezen. Veel succes en plezier verder!

    Groet Dennis & Benita

  • 22 September 2017 - 20:42

    Marjan:

    Heb net ff je 2 laatste verslagen gelezen, liep er nog 1 achter. Nu zijn we weer bij.
    Alweer ruim een maand daar, kei leuk wat je daar allemaal meemaakt. Op stage gebied maar ook zeker nieuwe mensen ontmoeten en leuke dingen doen. Een hele belevenis wauw! Leuk om weer op de hoogte te zijn, we blijven je volgen veel plezier en succes! Groetjes uit Vorstenbosch

  • 23 September 2017 - 13:32

    Yolanda Va Duijnhoven:

    Hoi Roy,
    Mooi om je verhalen te lezen. Alweer een maand daar, gaat best wel snel, maar je hebt genoeg te doen. Leuk dat je daar ook voetbalt, is dat ook met medestudenten of mensen die daar wonen? Ik wens je nog veel plezier en succes met je stage. Groetjes vanuit Oss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 25 Aug. 2017
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4502

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2017 - 16 November 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: